torstai 1. toukokuuta 2014

Ei mitään erikoista

Tässä pääsiäisen jälkeen ei ole tapahtunut muuta ihmeellistä kuin pieni episodi Vinkan kanssa. Minun piti kovasti kisata Vinkan kanssa tässä keväällä, kisoja oli tarjolla joka viikonlopulle. Valitettavasti taloudellinen tilanteeni on ollut nyt niin huono, että en ole pystynyt ilmoittamaan Vinkaa noihin kisoihin. Ollaan suosittu sitten niitä lähikisoja mihin minulla oli lahjakortteja ja mihin käy liikuntasetelit. Jyväskylässä meidän piti kisata 26.4., mutta Vinkalla osui tärppipäivät juuri tuolle vkl:lle ja Mikkelin "juoksupöksyjen kanssa veivailun" jälkeen päätin jättää menemättä Jyväskylään. Seuraavan kerran sitten äitienpäivänä Savonlinnassa.

Koska en ole päässyt agikisoihin, olen sitten heppaillut ja lenkkeillyt. Heppaillut olen viime viikolla Terhin silmien alla, tällä viikolla Tarjan. Perjantaina Hiski pääsi (vai joutui) Suvin osaaviin käsiin.Vkl:na maastoiltiin Minnan, Niinan ja Hilkan kanssa. Uusi vuokraajaehdokas kävi kokeilemassa Hiskiä sunnuntaina ja ilmeisestikin tykästyi. Eilen vääntelin Hiskiä kentällä ilman satulaa, jonka jälkeen käytiin Niina kanssa yli tunnin kävelylenkki hepat naruissa ja koirat matkassa. Tänään kävin myös pitkästä pitkästä aikaa ponin selässä: Mummo & Pappa -maastossa. Seija oli Mummolla (21 vee) matkassa. Koiratkin olivat matkassa. Tehtiin 12 km lenkki. Että tätä samaa meille vaan kuuluu.

Niin, paitsi se Vinka-episodi... Kun minun taloudellinen tilanne on niin mainio, niin onhan minulla varaa pistää 60 euroa tuosta vaan menemään. Olin viime torstaina 14 tuntisen päivän kaupungissa. Koska päiväksi oli luvattu täyttä aurinkoa, koirat saivat olla pihalla päivän. Minä tuli kotia 20.30. Olin hieman ihmeissäni, koska Vega oli sisällä. Jaa?! Vinkaa ei näkynyt sisällä eikä ulkona. Menin ulos huhuilemaan, josko koira olisi jossain irrallaan. Siinä vaiheessa seinänaapurini huomasi minun kotiutuneen ja tuli valaisemaan tapahtumia. Hän oli tullut kolmelta kotia ja koirat olivat olleet irti etupihalla, takapihan portti oli auki. Naapuri kiltisti laittoi koirat takaisin takapihalle ja sulki portin ja lähti jumppaan. Kun hän saapui jumpasta, oli Vega jälleen ovella, mutta Vinkaa ei näkynyt missään. Vegan hän oli tässä vaiheessa siirtänyt sisälle lukkojen taakse. Tässä vaiheessa toinenkin naapuri oli osannut kertoa, että hänen ajaessaan autolla pihaamme, oli joku collie/sheltti-ihminen raahannut Vinkaa perässään. Mutta naapuri oli tietenkin luullut, että joku tuttuni on hakenut koiran lenkille. Kun asia oli selvinnut hänelle, olivat naapurini kyllä yrittäneet tavoitella minua. Valitettavasti minulla ei ole käytössä mitään muuta numeroa kuin työnumeroa, joten minun nimellä ei löydy numerotiedustelustakaan numeroa Siilinjärvelle.

Koirahan löytyi sitten löytäeläinsuojasta noin 25 km päästä. Löytöeläinsuojan pitäjä oli joutunut hakemaan Vinkan sinne, koska löytäjä ei ollut sitä suostunut itselläänkään pitää. Vinkan juoksujen takia heidän koiransa oli kuulemma liian innoissaan siitä. Tärpit sillä ei vielä ollut. Minä sitten ajelin vastavuoroisesti hakemaan Vinkan sieltä pois ja köyhdyin tuolla reissulla 60 euroa. Vinka oli kyllä saanut olla heillä sisällä puuhailemassa, ei sitä minnekään tarhaan ollut laitettu :)

Ei tässä sapeta mikään muu, mutta jos rivitalojen pihaan (mistä koira on otettu kiinni) ajaa auto, niin voisihan siltä autoilijalta kysyä, että sattuisiko hän tietämään kenen koira on kyseessä. Näin Vinkakin olisi voitu laittaa sisälle. Tässä vaiheessa Vegahan oli kiltisti odotellut omalla etuovella sisäänlaskijaa. Ja johan Vinkalle etsittiin Facebookissa uutta kotiakin, samaan aikaan kun minä en ollut edes itse vielä kotia ehtinyt ja tiennyt koiran kadonneen...



Vinka nukkuu tyypillisesti "lähtövalmiina"

Suvin ratsastuksen ja pesun jälkeen loppukäyntejä tekemässä

Hiski muistaa aina huolehtia komeudestaan


Karvanlähtö jo loppusuoralla


Pirteät seuralaiset

1 kommentti:

  1. Hei!

    Lueskelin useamman tunnin sun blogia ja herätti mielenkiintoa
    todella paljon joten jäin lukijaksi! :)

    Tervetuloa myös seuraamaan seropi pojan elämää pennusta
    aikuiseksi

    http://karvatassujajaelamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista